Ændringer vedr. SydGrandPrix

Til klubberne i Sydjysk Hovedkreds.

Selv om den 3. Coronabølge er anderledes end de tidligere, kaster den stadig grus i maskineriet for skaklivet.

Kolding Skakklub har besluttet at aflyse SGP-stævnet den 12. februar, og dermed er det gået ud over 4 planlagte afdelinger af sæsonens SGP-serie. I modsætning til sidste sæson er det dog lykkedes at gennemføre 2 afdelinger i efteråret i henholdsvis Fredericia og Vejle, lige som der fortsat resterer et SGP-stævne i Esbjerg den 5. marts.

Derfor vil Hovedkredsbestyrelsen gøre et forsøg på at minimere skaderne ved at prøve at få programsat 2-3 nye stævner i løbet af foråret, så sæsonen ikke bliver helt ødelagt.

Foreløbig har vi tænkt på følgende datomuligheder (dog med prioritering af datoerne i april og maj.):
2. april
7. maj
21. maj
26. maj (Fredericia, på Kr. Himmelfartsdag)
11. juni
17. juni

Vi udbyder altså datoerne til potentielle arrangører, der snarest muligt – og senest lørdag den 5. februar – bedes melde sig til turneringsleder Vagn Lauritzen.

De klubber, der har måttet aflyse hidtil planlagte stævner (Vojens, Skakklubben Springeren, Haderslev og Kolding Skakklub), får første bud, men alle er meget velkomne til at byde ind.

Vi har ingen forventning om at komme op på 7 stævner, som vi plejer, men vi vil tilpasse reglementets bestemmelser om optælling af Grand Prix-points til de samlede sæsonpræmier, så der både tages hensyn til resultaterne i de 2 efterårsstævner og skabes motivation for nye deltagere.

Mvh.
På vegne af Hovedkredsbestyrelsen