Holdturneringen 2024-25

Sydjysk Hovedkreds´ Holdturnering 2024-25 – som den kan komme til at se ud efter ændringen af Divisionsturneringen – og under forudsætning af, at forslaget om oprettelse af 2 A-rækkegrupper bliver vedtaget på hovedkredsgeneralforsamlingen lørdag den 16. marts 2024.

For divisionsturneringen gælder følgende i overgangssæsonen 2023-24

Skakligaen: Tingene afgøres i sidste dobbeltrunde den 6.-7. april. Fredericia ligger inden de 2 sidste runder på 8.-pladsen (1 matchpoint og 1 brætpoint foran SK 1968)

1. division: Ingen nedrykning for hold fra Sydjysk Hovedkreds. Evans klarer sig lige akkurat på en 7.-plads

2. division: Horsens, Haderslev og Springeren rykker ned i Sydjysk Hovedkreds´ Mesterrække.

Mesterrækken: Tønder rykker ned i A-rækken. Ingen hold rykker op i Divisionsturneringen i år

Berettiget til deltagelse i Sydjysk HKs Mesterrække 2024-25:
Horsens, Haderslev, Springeren, Evans, Kolding, Nr. Snede, Varde og Haderslev (oprykker fra A-rækken)

Berettiget til deltagelse i Sydjysk HKs A-række (2 grupper á 6 hold):
Gråsten, Esbjerg, Stouby, Tønder, Fredericia, Springeren, Vojens, Evans, Ribe, Kolding, Varde og Alssund (oprykker fra B-rækken)

Der er fri tilmelding til B-rækken