Corona…

I dagene efter et pressemøde, hvor der meldes om nye retningslinjer – som måske, måske ikke er tiltrådt af et flertal i Folketinget – er det som regel svært at finde ud af, hvilke Coronaforholdsregler, der helt konkret gælder for os i skakklubberne.

På grundlag af de retningslinjer og anbefalinger, der fremgik af pressemøderne den 16. og 17. december, formulerede hovedkredsbestyrelsen et par kommentarer vedr. holdturneringen på http://holdskak.skak.dk/TeamTour/Index/74.

Der forventes ikke nye retningslinjer på denne side af nytåret, så indtil videre er det fornuftigste at følge den vejledning, der fremgår af Kulturministeriets hjemmeside.

Retningslinjerne er til at leve med og overholde – og derudover skal man bruge sin sunde fornuft. Det enkelte medlems bekymringsniveau er imidlertid noget helt personligt, og i de fleste klubber vil der utvivlsomt være enkeltmedlemmer, der midlertidigt ikke ønsker at komme i klubben af frygt for smitten.

Efterhånden er jeg nået til den konklusion, at Omikron i løbet af julen vil være nået så grundigt rundt i hele landet, at det bliver meget svært at undgå at blive smittet, medmindre man er meget heldig eller isolerer sig fra andre mennesker. Men forhåbentlig slipper man i givet fald med et mildt og kortvarigt sygdomsforløb.

Jeg er bevidst om, at dette indlæg hurtigt kan blive gjort til skamme af et nyt pressemøde, men indtil videre håber jeg, at smitten er toppet, og at skaklivet undgår nedlukning eller restriktioner i samme omfang som sidste år i december.

Godt nytår!

Mvh.