Holdturneringen og de nye COVID19 restriktioner

Med de nye restriktioner, der blandt andet omfatter stop for indendørs foreningsaktiviteter, vil det være umuligt at gennemføre holdturneringen.

Reelt gælder restriktionerne kun indtil 3. januar, men der er jo nok desværre stor sandsynlighed for, at de bliver forlænget. Hvis det er tilfældet vil 4. runde af vores holdturnering ikke kunne gennemføres.

Indtil videre holder vi muligheden for at gennemføre turneringen åben, men vi beder klubberne være opmærksomme på, hvilke begrænsninger, der bliver lagt for aktiviteterne. En del klubber er nok allerede gået på juleferie, og må afvente nye meldinger fra myndighederne for hvornår klublivet kan startes igen. Vi melder ud omkring de resterende runder af holdturneringen, når der kommer informationer om hvilke restriktioner, der gælder efter 3. januar.

Det vidner om, at aktivitetsniveauet og lysten til at deltage i skakstævner i forvejen er forholdsvis lav, at der kun har meldt sig 3 hold til den annoncerede 4-mands erstatningsholdturnering for Mesterrækkespillere; turneringen gennemføres derfor ikke – heller ikke hvis restriktionerne skulle blive lempede.

I ønskes en glædelig jul og et godt nytår.

Pas på jer selv og andre.

Vagn Lauritzen