Delegeretmøde i DSU

Årets Skak-DM er vel overstået, og man kan læse meget mere om stævnet på turneringshjemmesiden. Fra søndagens Delegeretmøde (21-04-2019) i Dansk Skak Union kan det nævnes, at Sydjysk Hovedkreds´ forslag om ændring af vedtægterne, så hver klubformand har det antal stemmer, som der er medlemmer i klubben (før skulle der være mindst 8 medlemmer for at få stemmeret på delegeretmødet) fandt bred opbakning hos de repræsenterede klubformænd og således blev vedtaget med overvældende flertal. Her og nu giver det 12 små klubber mulighed for at deltage i medlemsdemokratiet, mens et noget større antal små klubber, der har befundet sig i farezonen, nu er sikret i denne sammenhæng.

På Delegeretmødet fik Christian Dahl efter indstilling fra Sydjysk Hovedkreds overrakt DSU´s hæderstegn, mens Esbjerg Skakforening modtog Initiativpræmie.

Christian Dahl får overrakt Hæderstegn af Poul Jacobsen, formand for DSU