Skaklejr på Askov

I dag var en blandet flok – i alt 16 – medlemmer af skakklubber i Sydjysk Hovedkreds samlet på Askov Højskole for at suge til sig af skakviden leveret af Per Hansen (Haderslev Skakklub) og Kim Skaanning (Skakklubben Evans). Formiddagen bød på undervisning i 2 styrkegrupper, mens der om eftermiddagen var lynturnering, forslag til hjemmetræning (se anbefalede links til hjemmesider her), lidt skakhistorie og gennemgang af “udødelige”, lærerige skakpartier. I tilgift var det hyggeligt at få en snak med nye skakkammerater over frokosten og i kaffepausen.

Skaklejren var et forsøg, men evalueringen af dagens forløb var så positiv, at HK-bestyrelsen vil drøfte en gentagelse eller et tilbagevendende initiativ.

Dagens kursister vender nu hjem til klubberne for at demonstrere, at de forhåbentlig er blevet bedre skakspillere – og dermed ambassadører for fremtidige arrangementer.

Dagens instruktører har også haft det sjovt