Den Sydjyske pokalturnering afsluttet

Lørdag, den 7. april – en  de første rigtige forårsdage – blev finalestævnet afholdt i fine rammer hos Springeren i Kolding.

I Eliterækken stillede kun to hold op; på grund af misforståelser mellem turneringslederen og klubberne var der oprindeligt planlagt med 4 hold. De fremmødte to hold spillede en uratet 4-dobbelt match, der fik en klar vinder i Evans med 7 machpoint mod Haderslevs enlige matchpoint.

I Bredderækken vandt Evans også – de var allerede sikker på kvalifikation før sidste runde, men vandt også den, så de sluttede på 8MP. De vandt alle deres matcher, undtagen 4. runde, som de tabte til Tønder. Tønder kunne med uafgjort i sidste match have sikret sig andenpladsen; modstanderen var Springerens 2.-hold, der efter en spændende match vandt og dermed kom et point foran Tønder og kvalificerede sig til Pinsestævnet.

Se turneringssiden her