Vejen Skakforening lukker og slukker

Vejen Skakforening blev besluttet nedlagt på en generalforsamling den 5. maj 2014. Siden da er de 10 tilbageværende medlemmers kontingent til Dansk Skak Union blevet betalt af klubkassen, men nu går den ikke længere.

Der har ikke i mellemtiden vist sig grundlag for en genrejsning af en skakklub i byen, og de resterende medlemmer er udmeldt at Unionen pr. 31-12-2016. Dog med den undtagelse, at Søren Krabbenhøft fortsat er DSU-medlem (og sekretær i Sydjysk Hovedkreds).

Det er med stor beklagelse, vi i Hovedkredsbestyrelsen har modtaget meddelelsen om Vejen Skakforenings endelige lukning, men vi opfordrer naboklubberne om at være opsøgende over for skakspillere – og dermed potentielle medlemmer – fra Vejen og omegn.

Karl Posselt, formand for Sydjysk Hovedkreds