SGP 2009-10 oppe på 90 deltagere efter 2. afdeling

Den 24. okt. 2009 var dagen, hvor SydGrandPrix-toget nåede ind i 5hk –  og det sås tydeligt på deltagernavnene og på præmietagerne!  Springeren Kolding var arrangør med Richard Ebbesen og hans stab som flittige og dygtige tilrettelæggere. Mange spillere fra Kolding og Vejle stod på, og sammen med dem nogle stærke navne uden for hovedskredsen, som dog ikke kan deltage i fordelingen af GP-points og de samlede slutpræmier.

Mesterklassen  var stor med 13 deltagere – og meget stærkt besat! Vinder blev supertalentet Mads Andersen fra Skanderborg med 6 points foran Carsten Bank Friis fra Læseforeningen, Odense, med 5½.

1. klasse blev vundet af Jørgen Stald fra Springeren med 5 points, mens Ole Grimstrup, Kolding Skakforening, og Maxim Konstantinov, Evans Vejle, delte 2. pladsen med 4½.

2. klasse gik til Henrik Feldborg, Gråsten med 6 points, foran Karsten Pedersen, Springeren med 5½.

3. klasse havde to stærkt scorende spillere i toppen: Tommy Hansen, Springeren, med 6½ points, og Lennart Wiig, Fredericia med 6.

4. klasse vandtes af Rasmus Nissen, Springeren, og Susan Clausen, Gråsten, der begge scorede 4 points.

Skoleskakklassen bestod denne gang kun af  3 spillere, og her vandt Jacob Gejl Jørgensen, Vojens.

Det blev et fint og hyggeligt stævne, og allerede nu er vi oppe på 90 spillere, der har været med i mindst en afdeling.  Det bliver spændende at følge fortsættelsen!

Den foreløbige fordeling af GP-points er afsendt til webmaster og kommer sikkert snart op. De utålmodige kan også finde den via Tønders hjemmeside.