Esbjerg Skakforening vandt Sydjysk HK Pokalturnering 2017

Ole Bønnelykke, Esbjerg Skakforening (tv) og Maxim Konstantinov, Skakklubben Evans (th).

Blot tre breddehold stillede til start i 2017-udgaven af hovedkredsens Pokalturnering. Foruden værterne fra Grindsted deltog Skakklubben Evans og Esbjerg Skakforening. Tønder Skakklub havde også tilmeldt et hold der desværre måtte trække sig i sidste øjeblik pga. sygdom.

De tre tilbageværende mandskaber spillede en dobbeltrundig alle-mod-alle, og efter de 6 runder var esbjergenserne at finde på den øverste plads med 19 brætpoints. På andenpladsen fulgte det vejlensiske mandskab der blev noteret for 17 brætpoints, 5 flere end værterne fra Grindsted Skakklub.

Således har Esbjerg Skakforening kvalificeret sig til DSU’s Pokalfinale i Pinsen med et breddehold, der får selskab af både et bredde- og et elitehold fra Skakklubben Evans. Pokalfinalen spilles Pinsesøndag d. 4. juni i Svendborg.

Slutstilling og enkeltresultater