Grænsespringeren 2009 Grenzspringer

Bov Skakklub og den tyske skakklub Flensburger Schachklub von 1876 indbyder hermed til stort fælles dansk/tysk ungdomsskakstævne.

Arrangementet er støttet af den Europæiske Unions Interreg 4a-program og Region Sønderjylland-Schleswig.

Skakklubber og skoleskakklubber i hele Region Sønderjylland-Schleswigs område opfordres til at reservere denne dag, samt til at sende  klubbens unge medlemmer til en skakoplevelse i Flensborg.

Spilledag: Lørdag, den 12. september 2009.

Spillested: Idrætshallen, Moltkestr. 20 C, 24937  Flensborg

Modus: 7 runder Monrad System med 25 min. pr. spiller/parti

Start: Kl. 9.30 – med præmieuddeling ca. kl. 17.00

Inddeling: Der spilles i følgende klasser/årgange:

Årgang 1989 og 90                  U 20

Årgang 1991 og 92                  U 18

Årgang 1993 og 94                  U 16

Årgang 1995 og 96                  U 14

Årgang 1997 og 98                  U 12

Årgang 1999 og yngre              U 10

Såfremt, der ikke er tilmeldt mindst 8 spillere i en klasse, kan flere klasser lægges sammen. Der vil dog altid blive uddelt præmier indenfor alle 6 oprindelige klasser.

Præmier:  Vinderen i hver klasse modtager et digitalt DGT Easy Skakur. Derudover er der pokaler til nr. 1, 2 og 3 i hver klasse samt en erindringspræmie til alle øvrige deltagere.

Forplejning: Mad og drikke kan købes i hallens cafeteria. NB: Der må ikke medbringes egen mad og drikke i hallen.

Indskud: Kr. 30

Tilmelding: Med angivelse af navn, fødselsår og klub, senest onsdag den 2. september 2009 til:

Svend Erik Kramer

Ellundvej 4, Bov