Løgumkloster Byturnering, 1. runde

Løgumkloster Skakklub afviklede i går, tirsdag, aften den første runde i den traditionelle byturnering. Turneringen løber over ialt 5 tirsdage, og i år deltager der 22 spillere fra den Sønderjysk Skak, heraf 4 fra klubben i Løgumkloster.

I den øverste gruppe lagde den forsvarende Bymester og ratingfavorit, Helge Andersen fra Tønder, ud med at vinde over den lokale Hans Valdemar Hansen i et spændende parti.
Vagn Lynge Jakobsen fra Løgumkloster vandt over Michael Hedegaard fra Haderslev, og Børge Schrøder fra Haderslev vandt over Godtfred Sloth Jensen.

I gruppe 2 mødtes de 2 højstratede, Erik Asmund fra Gråsten og Eivind Ambøg fra Aabenraa, og efter et langt og spændende parti vandt Erik Asmund. Broder Petersen fra Alssund tabte til Uwe Hansen fra Aabenraa og Senaid Zahirovic fra Vojens vandt over Jens Peter Jensen fra Løgumkloster.

Gruppe 3 var præget af en del afbud; her deltager ialt 10 spillere, men kun 2 partier blev afviklet. Et parti var dog spillet på forhånd, her vandt Henrik Feldborg fra Gråsten over klubkammeraten Bobby Christiansen. Holger Schmidt fra Løgumkloster vandt over Kresten Beck fra Vojens og Morten Jessen fra Vojens vandt over Thomas Bergnæs fra Tønder.