Aflysning

Bestyrelsen for Vojens Skakklub har med beklagelse besluttet at aflyse den planlagte julehurtigturnering (SGP-3) den 28. december 2021.

Aflysningen skyldes naturligvis Coronasmittesituationen og den usikre fremtid, vi kigger ind i.
Desuden, at den sædvanlige iver efter at deltage i turneringen ikke er til stede. Der har indtil nu meldt sig alt for få deltagere, og det tilskriver vi bekymring – frem for manglende lyst – hos mange potentielle deltagere.

Uddybende begrundelse:
Vi kan håndtere Coronapas, afspritning, mundbind, afstand og den slags forholdsvis enkle forholdsregler.
Derimod er det umuligt at forudse smitteudvikling, konsekvenser af Omikron, mulig/sandsynlig indførelse af forsamlingsloft, risiko for at blive frataget adgang til spillelokaler, smitte hos tilmeldte deltagere, arrangører og frivillige hjælpere – samt isolationskrav. Alt i alt en umulig situation for en turneringsarrangør.

Vi har besluttet at aflyse allerede nu, så de tilmeldte deltagere i god tid kan få mulighed for at vælge, hvad de i stedet vil bruge 4. juledag til.

På vegne af Vojens Skakklub