Samarbejde i Sydvest

Tønder og Løgumkloster Skakklubber har fra denne sæson udvidet samarbejdet. Det betyder i praksis, at begge klubbers medlemmer nu er samlet i Tønder Skakklub, således at der er større frihed for holdsamarbejde; der vil stadig være et 4-mands hold, der spiller for Løgumkloster i Løgumkloster (eller rettere sagt i Øster Højst Skole), og som spiller om tirsdagen. Tønders hold vil stadig spille i Tønder, enten søndage for M1-holdets vedkommende eller om mandagen, der er Tønders spilledag.

Tønder Byturnering og Løgumkloster Byturnering spilles også helt som tidligere år.

Klubberne mødes også som sædvanlig om mandagen i Tønder og om tirsdagen i Øster Højst – det er op til medlemmerne, hvor meget de vil deltage i klublivet på tværs af de tidligere klubgrænser. Det overvejes at lave en fælles klubturnering, men formen er endnu ikke fundet.