Pokalturnering for 4-mandshold – Invitation

Dansk Skak Unions Pokalturnering for 4-mandshold 2016

– Kvalifikationsstævne i Sydjysk Hovedkreds.

Sydjysk Hovedkreds og Vojens Skakklub har hermed fornøjelsen af at indbyde alle klubber i Sydjysk Hovedkreds til dette års pokalturnering for 4-mandshold. Turneringen gælder som kvalifikation til DSU’s pokalstævne Pinsedag, søndag den 15/5-2016 i Svendborg (Læs mere her).

Kvalifikationsstævnet afvikles søndag d. 3. april kl. 10.00 – ca. 17.30 i Vojens Skakklubs lokaler, Danmarksgade 8, 6500 Vojens.

Indskud pr. hold: 200 kroner som betales ved turneringens start. Hele indskuddet går til præmier.

Holdene kan tilmelde sig henholdsvis Elite- eller Bredderækken. De 2 bedst placerede hold i hver række kvalificerer sig til pokalfinalen.

Bemærk at Junior- og Seniorhold (50+ eller 65+) frit kan tilmelde sig til pokalfinalen uden forudgående kvalifikation. I Seniorrækkerne er der desuden en speciel regel, der gør det muligt at danne hold på tværs af klubber.

Der spilles efter DSU’s regler for pokalturneringen, som kan findes i Skakhåndbogen, afsnit 5.

Hvert hold består af 4 spillere plus evt. 1 reserve. Hver klub kan stille med lige så mange hold, de har lyst til, så længe de overholder DSU’s reglement for pokalturneringen. Bemærk, at et hold tilmeldt bredderækken højst må have et dansk ratinggennemsnit på 1800 for de fire højst-ratede spillere, udregnet efter årets første offentliggjorte ratingliste fra DSU – pr. 1. januar 2016.  Bemærk: Det er nærskakrating, som benyttes i 2016.

Turneringsform: Afvikles i grupper inddelt efter række med 6 runder. Afhængigt af antal tilmeldte hold kan begge rækker evt. samles i én (monrad)-gruppe.

Betænkningstid: Hver spiller har 20 minutter + 5 sekunder pr. træk fra træk 1 til hele partiet.

Tilmelding med klub, navne, holdopstilling (styrkeliste), ratingtal og kontaktinformation (telefonnummer og mailadresse) på en holdleder senest tirsdag den 29. marts 2016 til Karl Posselt på mailadressen: vojensskakklub@gmail.com eller mobil-tlf. 23920369.

Kantine: Der kan købes mad og drikke på spillestedet.