Venskabskamp i Kolding

Skakklubberne i Kolding (Kolding Skakklub/Springeren Kolding og Haderslev Skakklub/Vojens Skakklub) tog i går aftes hul på det nye skakår med en gentagelse af sidste års succes i Haderslev – med den modifikation, at det i år blev en venskabskamp i stedet for en bymatch. Både antals- og styrkemæssigt havde Koldingklubberne overhånden på hjemmebanen hos værterne i Kolding Skakklub. Derfor blev deltagerne fra de respektive klubber blandet og opdelt på 2 hold, der var nogenlunde lige stærke. Derefter blev der spillet 2 hurtigskakpartier.

Holdene så således ud med hold 1, der alle spillede hvid, nævnt først.

1. Adrian Thorsen – Michael Jacobsen 1-0
2. Jens I. Madsen – Hans Henrik Vognsen ½-½
3. Jacob B. Andersen – Simun P. Anthoniussen 1-0
4. John T. Sørensen – Michael Andersen 1-0
5. Nikolaj L. Kjær – Kaj Bjørnskov 1-0
6. Karsten Pedersen – Jan Rosenberg ½-½
7. Børge Schrøder – Mads Bucka 0-1
8. Gert Jøhnk – Anders Balle ½-½
9. Dan Sørenson – Benny Christensen 0-1
10. Poul Wyff – Hans N. Paulsen 1-0
11. Emil Baltzer – John Erthmann 0-1
12. Jørgen Svendsen – Gani Prekazi ½-½
13. Rene Lorentzen – Oleksandr Litvinov 0-1
14. Hans P. Ilkjær – Morten Jessen 0-1
15. Søren Krappenhøft – Vagn Larsen 0-1
16. Chr. A. Møller – Ole Harbo 1-0
17. Marianne Fink – Maxym Ostrovsky 0-1
18. Oleksandr Pershuta – Gustav Marcell 1-0
19. Bjarne Ø. Larsen – Vibeke Møller 1-0

Altså en lille sejr til hold 1 i første runde på 10-9. Derefter blev der holdt en pause på ca. en halv time, hvor spillerne kunne få forsyninger i form af kaffe, lagkage og øl og sodavand. Derefter var det tid til gruppefoto inden anden runde. Et projekt der i starten ikke var megen opbakning til. Den gode stemning indfandt sig igen, og der blev taget op til flere billeder af samtlige deltagere.

I anden runde blev der både byttet farve og modstander. Dette endte helt lige, så en smal sejr til hold 1 på 19½-18½. Det blev en hyggelig aften og en god start på 2024. Næste år bliver det så igen Haderslev/Vojens´ tur til at arrangere.

Modellen kan varmt anbefales til nabo-/venskabsklubber, der har lyst til at skabe variation ift. almindelige klubaftner.