Skaklandskamp Danmark-Tyskland

Overskriften er en voldsom overdrivelse, men bestyrelsen for Sydjysk Hovedkreds har aftalt en venskabskamp med vore kolleger i Schachverband Schleswig-Holstein, Bezirk Nord.

Arangementet er tænkt som en generalprøve på en større grænseoverskridende skakbegivenhed næste år i anledning i 100-året for Genforeningen i 1920.

Tid: Lørdag den 9. november 2019 kl. 13-18
Sted: Aktivitetshuset Padborg, Jernbanegade 14, 6330 Padborg
Hvordan: De 2 regionale Hovedkredse stiller med hver 2 hold á 8 spillere. Det ene hold er med fri spillestyrke (ingen øvre ratingafgrænsning). Det andet hold skal bestå af 8 spillere med højst 1699 i rating.
Betænkningstid pr. spiller: 90 Minutter + 30 sek. Pr. Træk fra træk 1.
Venskabsmatch: Der er tale om en venskabsmatch, hvor vi spiller om æren.

På vegne af Sydjysk Hovedkreds´ bestyrelse skal jeg hermed opfordre de af Hovedkredsens skakspillere, som har tid og lyst til at være med, til at melde sig til undertegnede.

Vi skal bruge i alt 16 spillere, hvoraf de 8 skal have et ratingtal under 1700.

Vi skal naturligvis prøve at stille med så stærke hold som muligt, men i første omgang har jeg brug for tilsagn fra mindst 16 spillere, og det vil være fint med spillere fra forskellige klubber. Ingen skal holde sig tilbage, selv om de tror, de ikke er stærke nok.

Send mig en mail med navn, klub og nærskakrating senest tirsdag den 22. oktober.
Derefter sætter vi holdene og giver alle besked.

Spørg, hvis dette indlæg giver anledning til tvivl.
Mvh.
formand for Sydjysk Hovedkreds