Indbydelse til Pokalturneringen

Sydjysk Hovedkreds og Grindsted Skakklub har hermed fornøjelsen af at indbyde alle klubber i hovedkredsen til dette års Pokalturnering for 4-mandshold. Turneringen er også gældende som kvalifikation til DSU’s Pokalfinale der traditionen tro afholdes Pinsedag, i år søndag den 4. juni 2017 i Svendborg. Læs mere om dette her.

Lørdag d. 22. april 2017 kl. 10:00 til ca. 17:30.

Mødestedet, Nygade 29A, 7200 Grindsted.

Indskud

Kr. 200,- pr. hold som betales ved turneringens start.

Præmier

Hele indskuddet går ubeskåret til præmier.

Kvalifikation

Holdene tilmeldes henholdsvis Elite- og Bredderækken. Der spilles ikke i Junior- og Seniorrækkerne da disse har fri tilmelding til DSU’s Pokalfinale. De to bedst placerede hold i henholdsvis Elite- og Bredderækken kvalificerer sig til DSU’s Pokalfinale.

Hold

Hvert hold består af 4 spillere plus evt. 1 reserve, og der er ingen begrænsninger på hvor mange hold den enkelte klub må stille med. Et hold tilmeldt Bredderækken må have et maks. ratinggennemsnit på 1800 for de fire højestratede spillere, udregnet efter den officielle nærskak-ratingliste pr. 1. januar 2017.

Reglement

Der spilles efer DSU’s regler for Pokalturneringen således som de fremgår af Skakhåndbogen, afsnit 5.

Turneringsform

Afvikles i grupper inddelt efter række med 6 runder. Afhængigt af antallet af tilmeldte hold kan begge rækker evt. samles i én (monrad)-gruppe. Det tilstræbes at pokalturneringen rates.

Betænkningstid

Hver spiller har 20 minutter + 5 sekunder pr. træk fra træk 1 til hele partiet.

Kantine

Der kan købes mad og drikke på spillestedet.

Tilmelding

Senest onsdag d. 19. april 2017 til Lars Wisler på formand@grindstedskakklub.dk eller 20 75 08 13. Tilmeldingen skal for hvert hold klubben stiller med indeholde: navne, holdopstilling (styrkeliste), ratingtal samt kontaktinformation på en holdleder (telefon og mail).