Hans Gregersen fejret ved hyggelig 70-års jubilæumsturnering

Lørdag d. 21. november var en festdag i Grindsted Skakklub. Festens midtpunkt var Hans Gregersen hvis imponerende 70 års jubilæum blev fejret ved en lille men hyggelig jubilæumsturnering.

Inden de første træk blev trukket blev Hans Gregersen hædret ved en tale af formanden hvor en del af Hans’ mange meritter igennem tiden blev fremhævet. Desuden blev Hans også, på et meget fortjent grundlag, udnævnt til klubbens formentligt første æresmedlem og slutteligt blev Hans Gregersen også hyldet af den tilstedeværende forsamlings stående klapsalver.

De 20 deltagere i jubilæumsturneringen spillede en klassisk 7-runders schweizer-turnering hvor alle deltagere spillede i en stor gruppe. Betænkningstiden var hurtigskakkens traditionelle 30 minutter.

Kim Henrik Skaanning-Pedersen, Skakklubben Evans, var med sine 2219 i rating en klar favorit til at vinde turneringen, og med 6½ points levede han også op til favoritværdigheden. Andenpladsen gik til Lars Wisler, GSK, der sluttede på 5½ point efter kun et nederlag mod den samlede vinder. På tredjepladsen fulgte Flemming Ormstrup, ligeledes GSK, med 5 points, blot et halvt point foran Peter Riis fra Horsens, der spillede sin første turnering i over et årti. Jubilaren Hans Gregersen fik 3 points undervejs.

Der var også udsat 3 ratingpræmier der gk til henholdsvis Asger Haargaard som blev den bedst placerede med et ratingtal under 1300, Ib Klitaa, Jerne Skakklub som blev den bedst placerede med et ratingtal under 1650 og Flemming Ormstrup, GSK, der blev den bedst placerede med et ratingtal under 1800.

Turneringstabel