Invitation til Sønderjysk EMT 2015

Kære skakspillere.

Vojens Skakklub indbyder hermed til Sønderjysk EMT – en åben, 7 runders, koordineret enkeltmandsturnering. Alle DSU-medlemmer kan deltage. Den bedst placerede spiller, der samtidig er medlem af 4. Hovedkreds, bliver Sønderjysk Mester 2015.

Bak op om Hovedkredsmesterskabet, så vi både får en stærk mesterskabsklasse og mange deltagere. De seneste års sønderjyske mestre: Rauf Murtuzov (2014), Søren Brautsch (2013).

Spillested

HUSET, Danmarksgade 8, 6500 Vojens (kørevejledning)

Runder

Mandagene den 27. april, 4. maj, 11. maj, 18. maj, 1. juni, 8. juni (alle dage kl. 19) samt Lørdag den 13. juni kl. 13

Evt. udsatte partier kan afvikles på torsdage kl. 19 eller efter aftale.

Form

Inddeling i 8-mandsgrupper (alle mod alle) efter spillestyrke/rating. Sidste gruppe evt. som Monradgruppe afhængig af antal tilmeldte.

Reglement

Der spilles 7 runder med en betænkningstid på 2 timer pr. spiller til hele partiet. I øvrigt efter DSUs reglement for koordinerede turneringer. Det er tilladt at komme op til 1 time for sent til en runde.

Indskud

Seniorer: 150 kr.   Juniorer: 120 kr.

Præmier

4. Hovedkreds bidrager med et tilskud til præmier. Derudover går hele indskuddet (efter fradrag af EMT-afgift til DSU) til præmiepuljen. Den sønderjyske mester får desuden aktie i en vandrepokal.

Forplejning

Der kan købes kaffe/te, vand, franskbrød med ost/pålæg og chokolade på spillestedet.

Tilmelding

Helst elektronisk via DSU´ turneringshjemmeside. Alternativt til Karl Posselt, Skjoldsvænge 6, 6500 Vojens, tlf.: 7454 3423, E-mail: vojensskakklub@gmail.com

Tilmeldingsfrist: 17. april 2015.

Bulletin

Partier og bulletin fra turneringen bliver runde for runde offentliggjort via Vojens Skakklubs hjemmeside.

Karl Posselt (Vojens Skakklub)