Pokalholdturneringen 2009

5. hovedskreds´s pokalholdturnering blev spillet i Skakklubben Evans´s lokaler søndag den 26. april 2009.

Der deltog 11 hold fordelt med 3 hold i eliterækken, 6 hold i bredderækken samt 2 hold i juniorrækken. De 2 hold fra juniorrækken, som begge var sikret deltagelse i finalestævnet i Nyborg til pinse, spillede med i bredderækken. Da juniorholdene er svagere end de fleste hold i bredderækken, så valgte turneringslederen at se bort fra resultaterne mod de 2 svageste hold.

Slutresultatet fra Elite-rækken:

1. Skakklubben Evans          9  point

2. Esbjerg Skakforening        7½ point

3. Skakklubben Springeren    7½ point

Skakklubben Evans og Esbjerg Skakforening går videre til finalestævnet i Nyborg i pinsen. Esbjerg Skakforening havde bedre korrektion end Skakklubben Springeren.

Slutresultatet fra Bredderækken (point-tallene i parentes angiver holdene samlede pointscore, mens point-tallene uden parantes angiver holdets score efter fradrag af holdets score mod de 2 dårligste modstandere).

1. Varde Skakklub                     7½ point   (14   point)

2. Esbjerg Skakforening              6½ point   (13   point)

3. Jerne Skakklub                      6½ point   (12½ point)

4. Skakklubben Evans 2              5   point   (10½ point)

5. Skakklubben Evans 3              5   point   (12   point)

6. Skakklubben Springeren 2        4   point   (11   point)

7. Skakklubben Evans 4 (junior)    2   point   ( 5½ point)

8. Skakklubben Evans 5 (junior)    0   point   ( 1½ point)

Varde Skakklub og Esbjerg Skakforening 2 går videre til finalestævnet i Nyborg i pinsen i bredderækken.

Evans 4 og Evans 5 går begge videre til finalestævnet i juniorrækken.